..

..
Allahumma dini wa syaddidni

Monday, September 19, 2011

From Umi

assalamualaikum... iman bagaimana? sihat tak?. insyaAllah :)

saja nak kongsi dengan sahabat semua. pasal satu mesej yang umi saya hantar, dan bila baca ya Allah sebak sangat hati ni baca sambil membayangkan wajah umi yang cantik dan comel tu hehee. setiap kali saya rindu atau bila rasa down mesti baca balik mesej tu and dapat kekuatan serta merta.

"lepas ni mira kena berdikari, jangan merungut, susah payah hidup kat universiti semua jadi pelajaran..ingat apa yang umi abah beri pada mira dari lahir sampai dewasa...umi lepas solat tak pernah lupa doa anak2..mira kena ada akhlak mulia........."

"insyaAllah umi...doakan ana kuat tau..lahaulawala kuwwata illa billah.. :)"


Alhamdulillah di sini Allah telah menghadiahkan kepada saya sahabat-sahabat yang juga berpegang pada prinsip "watawa saubil haq, watawa saubissobb"
berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran (Al-'Asr)

mereka inilah barisan saf-saf yang kuat lagi menguatkan! semoga ukhuwah fillah yang terjalin berkekalan..






p/s : sebagai renungan...you are the best Ummah- (Ali Imran:110) jangan sia-siakan.


sabda Rasulullah SAW :
"ingatlah bahawa Islam itu berputar, maka berputarlah kamu bersama Islam kemana saja ia berputar. ketahuilah bahawasanya penguasa dan alQuran akan berpisah, maka janganlah kamu berpisah dari alQuran"

Islam is flexible. so you also could be a flexible person. pergilah campak kemana pun ke Universiti ke, ke pulau mana pun but Islam still be your Ad-Deen in heart and action.

No comments: