..

..
Allahumma dini wa syaddidni

Sunday, August 21, 2011

We

Kita sering alpa & leka namun bila datang seseorang menasihati kita. Pandanglah dia dari sudut saudara yang mengambil berat akan diri kita, terima & hargailah apa yang disampaikan. Tidak kira siapa dia kerana kita & dia sama saja. Sedarlah bahawa itu mungkin cara ALLAH untuk meluruskan jalan kita kepadaNYA. Sedarlah bahawa betapa kasih dan sayangnya ALLAH kepada kita dengan mengurniakan seseorang yang tidak pernah lelah mendorong kita ke jalan yang di redhaiNYA :)

- friend, Halimah Saadiah-

kalimah diatas ini membuatkan saya berfikir sejenak. baca ulang dan ulang. itulah sahabat yang sering mengingatkan hakikat sebenar. tanda Allah sayang pada kita. kita patut rasa syukur dan beruntung kerana masih ada orang yang ambil berat pasal kita. janganlah sia-siakan....bila baca ayat diatas juga, teringat kisah Rasulullah saw apabila ditanya oleh sahabat kepada baginda :

"siapakah yang menjadi SAHABAT paling baik bagi kamu?"

"seseorang yang kamu memandang, lalu kamu teringat akan Allah SWT. Apabila kamu dengari percakapannya, pengetahuan kamu tentang Islam bertambah. Apabila kamu melihat kelakuannya, kamu teringat pada kehidupan akhirat"

impian saya. iaitu ingin menjadi sahabat kepada kamu semua.
impian saya. iaitu ingin sekali dihadiahkan oleh Allah seorang sahabat seperti itu.
kita semua bersahabat. saya sayang semua sahabat saya kerana Allah. sama rata..saya tak mahu sahabat saya pergi jauh dariNya. biar kita sama-sama dekat padaNya..insyaAllah..

ayat yang paling saya suka. dan saya pegang sampai bila-bila --> Mahabbah = berkasih sayang
-->Mahabbatullah = berkasih sayang kerana Allah
rasa indah sangat bila kita sayang kawan kita, sayang parents kita, saudara seIslam kita semua kerana Allah. rasa itu sangat berbeza. lain daripada lain! indahnya ukhuwah fillah..



No comments: