..

..
Allahumma dini wa syaddidni

Wednesday, August 3, 2011

Dont Be Sad.

disaat hati berduka, disaat hati gundah gulana, disaat iman sedang diuji digoncang dengan begitu hebat

hati berakal berbicara dengan roh, mengingatkan bait indah yang sudah pasti menenangkan jiwa bahkan menggetarkan menyelusup qolbu

ujian pasti diberikan tuhan kerana Dia sayang padaku. Dia sayang padaku. Ujian diberi setimpal dengan kemampuan iman hambanya. Yakinlah! Dia lebih mengetahui apa yang tidak terzahir. Allah sedang "berbicara" dengan iman ku melalui ujian yang terhidang.

Dont be sad. Yakinlah! Dengan bait-bait agung yang selalu meniti orang yang sabar redha & ikhlas
ujian yang diterima oleh para Rasul utusanNya lebih perit jika dibandingkan denganku yang hanya sebesar zarah cuma

Dont be sad. La Tahzan, innallaha ma'ana. Allah sentiasa bersama kita
Innama'al usri yusra. Allah sudah pasti janjikan sesuatu yang lebih baik!

Dont be sad :))

2 comments:

Husna Ali said...

kau tengah baca buku lah tahzan ni ke?

Mya Shukor said...

Uit. Tak lah. Haha ayat La Tahzan tu aku dah lama simpan dalam buku khas conteng2 utk hadis/ayatQuran. So selalu belek2 lah utk kuat semangat. tp madah kat atas uh aku yg buat sesuka-hati hehe saja supaya tenang skit :))

oh btw, ada satu buku tu tajuk dia dont be sad. Tp x beli pun sebab tak menarik hati aku. So, buat versi sendiri.